Successen vergroten door meer focus en strategisch kader

 

De ontwikkeling van een social media sales strategie en een besluitvormingstool voor het effectief inzetten van nieuwe mediaplatforms binnen KLM E-Commerce.

 

Uitdaging

Momenteel gebruikt KLM de social media voor het vergroten van merkwaarde en voor het betrekken van de klant. De vliegtuigmaatschappijen concurreren sterk met elkaar. Vanwege de commerciële targets zou KLM de nieuwe media kanalen willen inzetten op sales. Hoe kan KLM de social media kanalen inzetten zodat de marketingbudgeten tot hogere ROI leidt?

Onze aanpak

  1. Vertaling van de corporate doelstellingen naar ambitieuze social media doelen voor KLM E-Commerce.
  2. Een gedeelde en gedragen visie op het corporate gebruik van social media.
  3. De Social Media Performance Grid: een praktische tool om de meest effectieve (combinatie van) social media platforms per doelgroep en doelstelling te selecteren .
  4. Een overtuigende keuze voor een beperkt aantal social media platforms.
  5. Drie creatieve campagne-briefings die binnen KLM’s social media strategie passen.

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Winst door inzet sociale media
  • Merkbeleving versterkt

Meer weten over deze case?

Meer weten over deze case?

YACHT

Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

Lees meer

Rijkswaterstaat

Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.

Lees meer

Aegon

AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

Lees meer