Artikelen over positionering en sterke merken

Onze eigenwijze blik op marketing, innovatie en strategie delen we graag!

Hieronder staat een selectie van onze artikelen over positionering en sterke merken. Lees meer artikelen van onze hand op onze blog of meld je aan voor onze iMail!

Vers van de markt!

  • Maximaal klantbehoud met een sterk merk
    18 april 2013
    Loyaliteit, retentie, klantbehoud, klantbinding, churnreductie, welke woorden kunnen we nog meer toevoegen aan de marketing ‘bullshitbingo’? We willen het als dienstverlener allemaal. Onze klanten tevreden stellen, hen langer binden en blijvend een relevant aanbod bieden. Maar hoe doe je dat, zonder state-of-the-art CRM-systemen en klantdata? Jouw uitdaging: maximaal klantbehoud Ieder jaar geeft je organisatie een [...]
  • Hoe eerlijk zijn we als merk tegen onze klant?
    18 april 2013
    “Heb je het nieuws gisteren gezien?”, vroeg ik. “Ik kijk niet meer naar het nieuws”, zei m’n collega Indra, “al een hele tijd niet meer, het is zo negatief allemaal”. En Indra is niet de enige. Ik hoorde laatst dat dit steeds vaker voorkomt. Een ‘sign of the times’. Want de tijden veranderen. Niet alleen [...]
  • In gesprek met Michel Schaeffer van klantkampioen bol.com
    11 april 2013
    “De klant is dé reden dat wij naar ons werk gaan!” Om ons heen zien we steeds meer bedrijven die van een product-/salesgeoriënteerd bedrijf in een service-/klantgericht bedrijf veranderen. Wij vroegen ons af: waarom slaagt het ene bedrijf daar wel in en het andere niet? Om hier achter te komen, spraken wij met de mensen [...]
  • Vanuit de kern innoveren
    28 november 2012
    80 procent van onze strategie is beslissen wat we níet gaan doen. Aldus Christian van Thillo, CEO van de Persgroep. We willen op de hoogte blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen om hierop in te spelen en de beste kansen te pakken. Innovatie op basis van veranderingen. Maar waarom niet gewoon innoveren vanuit de stabiele kern van je dienstverlening?
  • Van customer insight naar customer inside
    09 november 2012
    PNOzorg gaat dialoog aan. De zorgverzekeringsmarkt zit al jaren in de commoditytrap: identieke producten, nietszeggende merken, moordende prijsconcurrentie en kopieergedrag van aanbieders. Merken die met een scherp prijsaanbod marktaandeel hebben gekocht via het internet-only kanaal waren vorig jaar de winnaars in de strijd om de switchende klant. Groei door echte innovatie hebben we al een tijd niet gezien. PNOzorg brengt hierin verandering. Ze innoveert vanuit de ziel van haar merk en introduceert PeNelOpe om de dialoog met haar doelgroep aan te gaan.
  • Wat Mart Smeets niet goed afkeek van sterke merken op de Olympische Spelen
    08 augustus 2012
    Hoewel ik al jaren geschminkt en oranje uitgedost aan de buis gekluisterd zit tijdens het EK en WK voetbal, moet ik toegeven dat de Olympische Spelen-koorts mij dit jaar pas voor het eerst echt te pakken heeft. De kwalificatie heats, de verschillende worpen bij judo, de sprongen bij turnen, de immer lachende Churandy Martina…  Als [...]
Lees verder op onze blog
Artikelen met een andere kijk
Schrijf je nu in voor onze iMail!
En krijg onze nieuwsbrief in je inbox