Klanten verbinden aan je merk

De kracht van een merk wordt bepaald door de mate waarin klanten zich met het merk verbonden voelen. Hiervoor is meer nodig dan een geestige campagne of een eenmalig 'lucky shot'. Aan de basis van een sterk merk ligt een krachtige, klantgerichte positionering en een gestructureerde executie van de identiteit. Die bepaalt het succes van een organisatie, niet het communicatieplan.

Je identiteit als basis voor positionering

Waar staat je organisatie voor? Welke kernwaarden heeft je merk? Welke mensen herkennen zich daarin? Onderzoek je eigen identiteit, kracht en ambitie. En onderzoek daarna die van de klanten en hun (onbewuste) behoeften. Deze match is de basis voor de positionering.

Onderscheidend vermogen voor jouw doelgroep

Door je eigen kracht en ambitie te kennen, benut je alle potentieel van je identiteit. Dat stelt je in staat om een onderscheidende positie in te nemen op de markt. Op die manier vertelt een merk wie je bent en ook wie je níet bent. Zo bereik je de klanten die bij je passen, die worden geraakt door je merk en die bij je blijven.

Manage the magic
Klanten binden aan je merk?
Neem contact op met Martijn Heijstek