Blog
NRC
NRC: Focus op groei brengt uitgever in beweging Verdubbeling in stagnerende marktOndanks een neergaande markt zet NRC een uitdagend doel neer: verdubbeling van het aantal abonnees.Veel plannen, beperkte voortgangHet merk NRC is ijzersterk, en door digitalisering...
Lees meerHackathon – Digitale Renovatie
Hackathon – Digitale Renovatie Het is een donderdagavond in januari 2020. Een groep van vijftien veranderaars – veelal werkend als agile coach – is bij Fairchild bij elkaar gekomen om het te hebben over de verandertrajecten waar ze een rol in spelen.Agile bestaat...
Lees meerAt your service!
In de afgelopen decennia is het aantal klantonderzoeken gestegen, de verschillende (service)kanalen worden continu gemonitord. Deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat bedrijven steeds meer informatie (data) hebben verzameld over klanten, merk- en serviceperformance…
Lees meerMarketing betekent verandering
Paula van Doorn interviewde Pascal van Hombergh voor de rubriek Marketing & Me in Customer Talk – Wat doe je de hele dag? “Mijn dagen zijn erg afwisselend. Ik geef samen met mijn collega’s marketingadvies aan verschillende organisaties…
Lees meerDe persoonlijke gids in zorg
Het zijn roerige tijden voor de zorgsector. De uitgaven rijzen de pan uit terwijl de maatschappelijke bereidheid om dit collectief te financieren steeds verder afneemt. Daarnaast zijn we mondiger dan ooit én stellen we steeds hogere eisen zodat de zorg beter aansluit bij onze individuele behoeften. Voor alle organisaties in deze branche alle reden om hun business eens goed nader te onderzoeken.
Lees meerWehkamp.nl vs. Bol.com: Let the games begin!
Sinds Ahold Bol.com heeft overgenomen, zie je als consument nog vrij weinig van een samenwerking. Overeenkomsten (thuisbezorgen met albert.nl?) en aanvullingen op assortiment (naast een dvd meteen Ben & Jerry’s en cola bestellen?) zijn mooie input voor het gissen naar de marketingstrategie achter deze overname.
Lees meerGeen trend: de klant centraal
“Steeds meer marketeers zien in dat je (alleen) kan winnen in de markt door de klant centraal te stellen”, aldus het Marketingtrendonderzoek 2012 van Berenschot. Uit de belangrijkste trends die marketeers zien, staat de ‘klant centraal’ achter de nummer 1: social media. Drie dingen stuiten mij hier tegen de borst…
Lees meerMet referte aan ons prettige gesprek..
Mijn wasmachine is stuk en ik heb een nieuwe nodig. Met dank aan een vergelijkingssite heb ik het merk en type snel bepaald. Waar ga ik ‘m kopen? Het product is overal hetzelfde, het merk is immers bekend en garantie krijg ik van de importeur. Blijven over goedkoop en snelle, betrouwbare levering.
Lees meerVan customer insight naar customer inside
De zorgverzekeringsmarkt zit al jaren in de commoditytrap: identieke producten, nietszeggende merken, moordende prijsconcurrentie en kopieergedrag van aanbieders. Merken die met een scherp prijsaanbod marktaandeel hebben gekocht via het internet-only kanaal waren vorig jaar de winnaars in de strijd om de switchende klant. Groei door echte innovatie hebben we al een tijd niet gezien. PNOzorg brengt hierin verandering.
Lees meerBelofte maakt schuld… toch?
Iedereen kent ze, mooie campagnes met heldere en aansprekende beloftes, die jou als consument moet overtuigen om toch die hypotheek af te sluiten om jouw droomhuis, of -auto te kopen. In commercials vaak aangedikt met gelukkige families die geheel onverwachts ook nog die nieuwe keuken konden aanschaffen…
Lees meerOnze bloggers
Fairchild
Indra van den Berg
Lars de Laat
Lisanne Schoemaker
Viola Rijnsdorp
Cees Vernooij