Positionering & Branding

Wehkamp.nl vs. Bol.com: Let the games begin!

Sinds Ahold Bol.com heeft overgenomen, zie je als consument nog vrij weinig van een samenwerking. Overeenkomsten (thuisbezorgen met albert.nl?) en aanvullingen op assortiment (naast een dvd meteen Ben & Jerry’s en cola bestellen?) zijn mooie input voor het gissen naar de marketingstrategie achter deze overname.

Lees meer

Van customer insight naar customer inside

De zorgverzekeringsmarkt zit al jaren in de commoditytrap: identieke producten, nietszeggende merken, moordende prijsconcurrentie en kopieergedrag van aanbieders. Merken die met een scherp prijsaanbod marktaandeel hebben gekocht via het internet-only kanaal waren vorig jaar de winnaars in de strijd om de switchende klant. Groei door echte innovatie hebben we al een tijd niet gezien. PNOzorg brengt hierin verandering.

Lees meer

Vanuit de kern innoveren

80 procent van onze strategie is beslissen wat we níet gaan doen. Aldus Christian van Thillo, CEO van de Persgroep. We willen op de hoogte blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen om hierop in te spelen en de beste kansen te pakken. Innovatie op basis van veranderingen. Maar waarom niet gewoon innoveren vanuit de stabiele kern van je dienstverlening?

Lees meer

In gesprek met Michel Schaeffer van klantkampioen bol.com

Om ons heen zien we steeds meer bedrijven die van een product-/salesgeoriënteerd bedrijf in een service-/klantgericht bedrijf veranderen. Wij vroegen ons af: waarom slaagt het ene bedrijf daar wel in en het andere niet? Om hier achter te komen, spraken wij met de mensen achter deze succesvolle, klantgerichte bedrijven. De komende maanden publiceren we verschillende artikelen, waarin we onze belangrijkste inzichten delen. In deze eerste editie is het woord aan Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com. Lees mee hoe bol.com succesvol is door consequent vanuit de klant te handelen!

Lees meer