Productontwikkeling

At your service!

In de afgelopen decennia is het aantal klantonderzoeken gestegen, de verschillende (service)kanalen worden continu gemonitord. Deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat bedrijven steeds meer informatie (data) hebben verzameld over klanten, merk- en serviceperformance…

Lees meer

De persoonlijke gids in zorg

Het zijn roerige tijden voor de zorgsector. De uitgaven rijzen de pan uit terwijl de maatschappelijke bereidheid om dit collectief te financieren steeds verder afneemt. Daarnaast zijn we mondiger dan ooit én stellen we steeds hogere eisen zodat de zorg beter aansluit bij onze individuele behoeften. Voor alle organisaties in deze branche alle reden om hun business eens goed nader te onderzoeken.

Lees meer

Geen trend: de klant centraal

“Steeds meer marketeers zien in dat je (alleen) kan winnen in de markt door de klant centraal te stellen”, aldus het Marketingtrendonderzoek 2012 van Berenschot. Uit de belangrijkste trends die marketeers zien, staat de ‘klant centraal’ achter de nummer 1: social media. Drie dingen stuiten mij hier tegen de borst…

Lees meer

Vanuit de kern innoveren

80 procent van onze strategie is beslissen wat we níet gaan doen. Aldus Christian van Thillo, CEO van de Persgroep. We willen op de hoogte blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen om hierop in te spelen en de beste kansen te pakken. Innovatie op basis van veranderingen. Maar waarom niet gewoon innoveren vanuit de stabiele kern van je dienstverlening?

Lees meer

In gesprek met Michel Schaeffer van klantkampioen bol.com

Om ons heen zien we steeds meer bedrijven die van een product-/salesgeoriënteerd bedrijf in een service-/klantgericht bedrijf veranderen. Wij vroegen ons af: waarom slaagt het ene bedrijf daar wel in en het andere niet? Om hier achter te komen, spraken wij met de mensen achter deze succesvolle, klantgerichte bedrijven. De komende maanden publiceren we verschillende artikelen, waarin we onze belangrijkste inzichten delen. In deze eerste editie is het woord aan Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com. Lees mee hoe bol.com succesvol is door consequent vanuit de klant te handelen!

Lees meer