Blog

In gesprek met Michel Schaeffer van klantkampioen bol.com

Om ons heen zien we steeds meer bedrijven die van een product-/salesgeoriënteerd bedrijf in een service-/klantgericht bedrijf veranderen. Wij vroegen ons af: waarom slaagt het ene bedrijf daar wel in en het andere niet? Om hier achter te komen, spraken wij met de mensen achter deze succesvolle, klantgerichte bedrijven. De komende maanden publiceren we verschillende artikelen, waarin we onze belangrijkste inzichten delen. In deze eerste editie is het woord aan Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com. Lees mee hoe bol.com succesvol is door consequent vanuit de klant te handelen!

Lees meer

Van verkoop provisie naar fee dienstverlening

We hebben weliswaar een hoop extra regels gekregen, maar de oorzaken van de crisis zijn nog niet aangepakt. Die oorzaken liggen vaak in het verdienmodel en dat is in veel gevallen nog niet veranderd. Toch is er al een aantal initiatieven en ontwikkelingen in de markt gaande die langzaam een nieuw tijdperk inluiden. We zetten er een paar op een rij.

Lees meer

Hoe eerlijk zijn we als merk tegen onze klant?

“Heb je het nieuws gisteren gezien?”, vroeg ik. “Ik kijk niet meer naar het nieuws”, zei m’n collega Indra, “al een hele tijd niet meer, het is zo negatief allemaal”. En Indra is niet de enige. Ik hoorde laatst dat dit steeds vaker voorkomt. Een ‘sign of the times’.
Want de tijden veranderen.

Lees meer

Maximaal klantbehoud met een sterk merk

Loyaliteit, retentie, klantbehoud, klantbinding, churnreductie, welke woorden kunnen we nog meer toevoegen aan de marketing ‘bullshitbingo’? We willen het als dienstverlener allemaal. Onze klanten tevreden stellen, hen langer binden en blijvend een relevant aanbod bieden. Maar hoe doe je dat, zonder state-of-the-art CRM-systemen en klantdata?

Lees meer

Aegon

AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

Lees meer

De Zorggroep

Alle medewerkers met klantcontact zijn in twee jaar opgeleid tot commercieel medewerker op MBO-niveau, op maat voor de Zorggroep.

Lees meer

Energiedirect

Minder focus op de markt en meer focus op klanten. Prijsvechter wordt klantkampioen en bindt haar klanten door excellente én efficiënte klantbediening toegespitst op de individuele klant.

Lees meer

UPC

Nieuw face-to-face verkoopkanaal voor kabelaanbieder. Nieuw verkoopkanaal ter aanvulling van de bestaande telefonische, internet en retailkanalen, gebaseerd op persoonlijke verkoop.

Lees meer

KLM

Vanwege de commerciële targets zou KLM de nieuwe media kanalen willen inzetten op sales. Hoe kan KLM de social media kanalen inzetten zodat de marketingbudgeten tot hogere ROI leidt?

Lees meer

Essent

Essent wil verkoop- en servicekanaal op een winstgevende manier inrichten. Hoe kunnen we de cost-to-serve (CTS) verlagen, bij een minimaal gelijkblijvende, en liefst verbeterde serviceperceptie van de klant?

Lees meer

Onze bloggers

Fairchild
Indra van den Berg
Lars de Laat
Lisanne Schoemaker
Viola Rijnsdorp
Cees Vernooij