Lagere kosten en hogere klanttevredenheid

Lagere kosten en hogere klanttevredenheid door slimmer klantcontact bij energie provider

Alle klantcontact met Essent afgestemd op klantvoorkeur en klantwaarde en daarmee fors bespaard op cost-to-serve.

 

Uitdaging

Essent wil verkoop- en servicekanaal op een winstgevende manier inrichten. Hoe kunnen we de cost-to-serve (CTS) verlagen, bij een minimaal gelijkblijvende, en liefst verbeterde serviceperceptie van de klant?

 

Onze aanpak

  1. Individuele kanalen optimaliseren voor sneller en meer volledig contact
  2. Onnodige klantcontacten voorkomen door klanten in één keer goed te helpen
  3. Specifieke kanaalproposities ontwikkelen om klanten te stimuleren goedkopere kanalen te kiezen
  4. Gedifferentieerde kanaalsturing toepassen, met een op de klant afgestemd plan voor klantcontact, cross- en upsell

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Lagere kosten (daling >15%)
  • Hogere klanttevredenheid
  • Betere klantbediening mogelijk door gedifferentieerde kanaalsturing

Meer weten over deze case?

Meer weten over deze case?

YACHT

Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

Lees meer

Rijkswaterstaat

Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.

Lees meer

Aegon

AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

Lees meer