
Successen vergroten door meer focus en strategisch kader
De ontwikkeling van een social media sales strategie en een besluitvormingstool voor het effectief inzetten van nieuwe mediaplatforms binnen KLM E-Commerce.
Uitdaging
Momenteel gebruikt KLM de social media voor het vergroten van merkwaarde en voor het betrekken van de klant. De vliegtuigmaatschappijen concurreren sterk met elkaar. Vanwege de commerciële targets zou KLM de nieuwe media kanalen willen inzetten op sales. Hoe kan KLM de social media kanalen inzetten zodat de marketingbudgeten tot hogere ROI leidt?
Onze aanpak
- Vertaling van de corporate doelstellingen naar ambitieuze social media doelen voor KLM E-Commerce.
- Een gedeelde en gedragen visie op het corporate gebruik van social media.
- De Social Media Performance Grid: een praktische tool om de meest effectieve (combinatie van) social media platforms per doelgroep en doelstelling te selecteren .
- Een overtuigende keuze voor een beperkt aantal social media platforms.
- Drie creatieve campagne-briefings die binnen KLM’s social media strategie passen.
Turn-key resultaten in markt en organisatie
- Winst door inzet sociale media
- Merkbeleving versterkt
Meer weten over deze case?
Meer weten over deze case?
Online.nl
Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.
Lees meerDe Zorggroep
Alle medewerkers met klantcontact zijn in twee jaar opgeleid tot commercieel medewerker op MBO-niveau, op maat voor de Zorggroep.
Lees meer