Verdubbeling BTL-conversiecijfers door bedrijfsbrede leadverrijking

KPN verhoogde haar effectiviteit in below-the-line marketingactiviteiten. Door klantdata centraal, over verschillende KPN-labels heen, te verkrijgen, vast te leggen, te beheren, te selecteren en te benutten. Zo krijgt elke klant op het juiste moment een passend aanbod.

 

Uitdaging

Bij het acquisitieteam van marketing is er te weinig capaciteit en expertise om de campagnes uit te voeren. Bovendien heeft marketing behoefte aan een methodiek die haar in staat stelt betere beslissingen te nemen over doelgroepen, segmenten en differentiatie in proposities en kanalen. Hoe kan KPN winstgevend klanten werven met een gestroomlijnd campagnemanagementproces?

 

Onze aanpak

  1. Een overtuigend strategisch plan dat de potentie van labeloverstijgende leadverrijking aantoont en aangeeft hoe dit kan worden benut.
  2. Een businesscase voor omzet en lifetime value inclusief een vereveningsmodel dat zorgt voor balans in de inspanningen van verschillende businesslines
  3. Een executieplan voor het behalen van proof-of-concept in de markt dat aansluit op bestaande processen en dat schaalbaar is op basis van behaalde resultaten
  4. Verhoging van de totaalbeleving, relevantie en waardering van het KPN- merk, zowel extern als intern

 

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Nieuwe klantgegevens tegen marginale kosten verzameld en vastgelegd in een centrale prospectdatabase.
  • Gemiddelde conversie van 1,8% naar ruim 12%.

Meer weten over deze case?

Meer weten over deze case?

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Online.nl

Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.

Lees meer