
Een efficiënte en gewilde Corporate Dienst
De klant centraal bij Rijkswaterstaat
De Corporate Dienst van Rijkswaterstaat groeit naar een doelmatige en ondernemende organisatie door de klant centraal te stellen.
Uitdaging
Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.
Onze aanpak
- Uitgebreide analyse van de bestaande dienstverlening
- Toetsing van bestaande prestaties
- Rol in de keten Inzicht in klantgroepen en klantbehoeften
- Ontwikkeling van een marketing- en klantcontactbeleid:
– Producten, diensten en pricing
– Merk en positionering
– Gedifferentieerde klantbenadering
– Dienstverleningsproposities
– Kanaalsturing naar efficiëntere kanalen
Turn-key resultaten in markt en organisatie
- Een haalbaar perspectief op een klantcontactorganisatie die met lagere kosten leidt tot een betere service-ervaring.
- Draagvlak binnen de organisatie.
Meer weten over deze case?
Meer weten over deze case?
Online.nl
Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.
Lees meerDe Zorggroep
Alle medewerkers met klantcontact zijn in twee jaar opgeleid tot commercieel medewerker op MBO-niveau, op maat voor de Zorggroep.
Lees meer