
Nieuw businessmodel voor hypotheekadvies en franchisenemers
Vooruitlopend op het provisieverbod
SNS Bank wilde hypotheekadvies gaan geven tegen een vaste adviesvergoeding om zo haar strategische positie te versterken. Deze vaste vergoeding moest resulteren in een betere klantpropositie en bovendien aantrekkelijk zijn voor de eigen adviesorganisatie.
Aanpak: multidisciplinair team
Samen met een multidisciplinair projectteam van SNS Bank, ontwikkelden en implementeerden we in korte tijd een aantrekkelijke hypotheekpropositie, inclusief prijsbeleid, opleidingen voor adviseurs, procesaanpassingen, een facturatiemethodiek en klantcommunicatie. Hierop vooruitlopend realiseerden we een aangescherpt business model voor de franchiseorganisatie.
Resultaat: overgrote deel van hypotheekklanten kiest voor vaste adviesvergoeding
- Vooruitlopend op provisieverbod keuze voor vaste adviesvergoeding mogelijk
- Verbeterde klanttevredenheid na het adviesgesprek op 12 van de 14 punten
- Sterke propositie zorgt voor toestroom van nieuwe klanten
- Nieuwe elan in de (franchise)organisatie door gezamenlijk succes
Meer weten over deze case?
Meer weten over deze case?
Online.nl
Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.
Lees meerDe Zorggroep
Alle medewerkers met klantcontact zijn in twee jaar opgeleid tot commercieel medewerker op MBO-niveau, op maat voor de Zorggroep.
Lees meer