Herpositionering marktleider in detachering

 

Onderscheidend vermogen voor brede aanbieder

Professionals van betekenis zorgen voor een blijvende verbetering.

 

Uitdaging

Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

 

Onze aanpak

  1. Aanscherping van merkwaarden en positionering met de directie van Yacht op basis van herontdekking van de roots en nieuwe groeistrategie.
  2. Ontwikkeling van een marketingplan voor versnelde groei in de arbeidsmarkt bij het topsegment van opdrachtgevers.
  3. Ontwikkeling van klantgedreven proposities rondom specifieke thema’s en vakgebieden zoals ‘Best in Finance’, ‘Wendbaarheid’ en ‘Regie over Projecten’.
  4. Pitch en selectie van nieuw reclamebureau en ontwikkeling van corporate en salescampagne “Time to Yacht”.
  5. Programma voor merkactivatie onder professionals en in account-organisatie.

 

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Omzet aanzienlijk verhoogd
  • Merkbeleving zowel intern als extern versterkt
  • Klanttevredenheid gestegen

        Meer weten over deze case?

        Meer weten over deze case?

        NRC

        NRC: Focus op groei brengt uitgever in beweging  Verdubbeling in stagnerende marktOndanks een neergaande markt zet NRC een uitdagend doel neer: verdubbeling van het aantal abonnees.Veel plannen, beperkte voortgangHet merk NRC is ijzersterk, en door digitalisering...

        Lees meer

        Online.nl

        Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.

        Lees meer