Nieuw businessmodel voor hypotheekadvies en franchisenemers SNS Bank

Vooruitlopend op het provisieverbod

SNS Bank wilde hypotheekadvies gaan geven tegen een vaste adviesvergoeding om zo haar strategische positie te versterken. Deze vaste vergoeding moest resulteren in een betere klantpropositie en bovendien aantrekkelijk zijn voor de eigen adviesorganisatie.

 

Aanpak: multidisciplinair team

Samen met een multidisciplinair projectteam van SNS Bank, ontwikkelden en implementeerden we in korte tijd een aantrekkelijke hypotheekpropositie, inclusief prijsbeleid, opleidingen voor adviseurs, procesaanpassingen, een facturatiemethodiek en klantcommunicatie. Hierop vooruitlopend realiseerden we een aangescherpt business model voor de franchiseorganisatie.

 

Resultaat: overgrote deel van hypotheekklanten kiest voor vaste adviesvergoeding

  1. Vooruitlopend op provisieverbod keuze voor vaste adviesvergoeding mogelijk
  2. Verbeterde klanttevredenheid na het adviesgesprek op 12 van de 14 punten
  3. Sterke propositie zorgt voor toestroom van nieuwe klanten
  4. Nieuwe elan in de (franchise)organisatie door gezamenlijk succes

Meer weten over deze case?

Meer weten over deze case?

Neem direct contact op met onze experts.