Keukentafel

Wat wij zoal bespreken aan de Fairchild keukentafel. Met elkaar en met onze relaties.

Kennissessie Digitale Transformatie

Kennissessie Digitale Transformatie

Waarom ’The Human Touch’ bij NRC het verschil maakte bij digitale transformatie

Matthijs van de Peppel, directeur BtC kampte bij NRC met stagnatie en afnemende lezerstrouw. Marketing, sales en klantenservice leken op een dood spoor te zitten. In de snel digitaliserende krantenwereld wilde NRC mee in de vaart der volkeren, maar de digitale transformatie leidt niet tot het gehoopte resultaat. Er werd vol ingezet op data en nieuwe technologie. Dat bleek niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in de verbinding tussen mensen: binnen de teams van de commerciële afdeling; tussen de CEO en de medewerker van de klantenservice en niet in de laatste plaats tussen de lezers zelf en de mensen van NRC.

Lees meer
Managers kijken graag af!

Managers kijken graag af!

Zodra bedrijven veranderen, moeten ook managers leren omgaan met een nieuwe organisatie. Transformatie managers bieden hen daarom meestal een training aan. “Maar een training werkt niet bij top management.” aldus Ronald Maas, global director Agile transformation bij Heineken.
“Managers hebben overwegend de leervoorkeurstijl ‘Afkijken’: bij andere bedrijven zien hoe het werkt. Hen een training geven werkt dan averechts.“
Het gaat om leiderschap en …

Lees meer
Kennissessie Grip op groei

Kennissessie Grip op groei

Fairchild Kennissessie Grip op Groei. Mét autonome teams. Donderdag 1 december 2022, 18:00 uur, Kantoor Fairchild in Utrecht "Als je een klantgerichte organisatie wilt,moet je je medewerkers centraal stellen."   Samen met Ronald Maas, Global Director Agile...

Lees meer
De Vereende

De Vereende

Door uiteenlopende posities in verschillende markten waarin VAN (nu de Vereende) actief is en de aandeelhoudersstructuur is de managementagenda complex. Hierdoor staan de resultaten onder druk en is er onrust in de organisatie.

Lees meer
NRC

NRC

Het merk NRC is ijzersterk, en door digitalisering ontstaan er constant nieuwe kansen in de mediawereld. Om te blijven groeien werkte de marketingafdeling aan veel projecten tegelijk. Maar op een gegeven moment stagneerde de groei.

Lees meer
Hackathon – Digitale Renovatie

Hackathon – Digitale Renovatie

Hackathon – Digitale Renovatie Het is een donderdagavond in januari 2020. Een groep van vijftien veranderaars – veelal werkend als agile coach – is bij Fairchild bij elkaar gekomen om het te hebben over de verandertrajecten waar ze een rol in spelen.Agile bestaat...

Lees meer

At your service!

In de afgelopen decennia is het aantal klantonderzoeken gestegen, de verschillende (service)kanalen worden continu gemonitord. Deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat bedrijven steeds meer informatie (data) hebben verzameld over klanten, merk- en serviceperformance…

Lees meer

Marketing betekent verandering

Paula van Doorn interviewde Pascal van Hombergh voor de rubriek Marketing & Me in Customer Talk – Wat doe je de hele dag? “Mijn dagen zijn erg afwisselend. Ik geef samen met mijn collega’s marketingadvies aan verschillende organisaties…

Lees meer

De persoonlijke gids in zorg

Het zijn roerige tijden voor de zorgsector. De uitgaven rijzen de pan uit terwijl de maatschappelijke bereidheid om dit collectief te financieren steeds verder afneemt. Daarnaast zijn we mondiger dan ooit én stellen we steeds hogere eisen zodat de zorg beter aansluit bij onze individuele behoeften. Voor alle organisaties in deze branche alle reden om hun business eens goed nader te onderzoeken.

Lees meer