Expertise

De impact van Fairchild

Klant & portfolio

Digitalisering wordt klantwaarde.

Digitalisering wordt waardevol als je het gebruikt om producten en diensten te ontwikkelen die inspelen op de klantbehoeften én aansluiten bij je merkwaarden. Vanzelfsprekend ligt daaronder een datagedreven klantproces zonder drempels en mét triggers.

Klanten laat je niet jouw interne proces volgen.  Een klantproces ontwerp je op basis van inzichten en data rondom het gedrag van de klant. Met je merkwaarden als compromisloze toetssteen en actionable management rapportages voor monitoring en verbetering. Zo groeit niet alleen je omzet, maar ook je merkwaarde. Soms verrassend snel.

Lees hieronder hoe Fairchild met digitalisering klantwaarde realiseerde voor haar opdrachtgevers.

Ervaring Klant & portfolio

YACHT

Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

Lees meer

SNS Bank

SNS Bank wilde hypotheekadvies gaan geven tegen een vaste adviesvergoeding om zo haar strategische positie te versterken. Deze vaste vergoeding moest resulteren in een betere klantpropositie en bovendien aantrekkelijk zijn voor de eigen adviesorganisatie.

Lees meer

PNO Zorg

PNO Ziektekosten is een niche speler in de markt voor zorgverzekeringen, een zeer concurrerende markt waarin veel grote spelers met grote budgeten trachten om nieuwe verzekerden aan te trekken. PNO Ziektekosten heeft ambitieuze doelstellingen, en wil fors groeien, met name middels online marketing.

Lees meer

Klant & portfolio

Team performance

Team performance

Een wendbare organisatie.

De snelle veranderingen in de omgeving vragen om een andere manier van (samen)werken. Digitalisering biedt mogelijkheden om te versnellen maar alleen als de organisatie digitalisering kan omarmen en snel kan doorontwikkelen.

Hiervoor is het nodig dat we met elkaar vaststellen wat de waardevolle elementen in de huidige manier van werken zijn en wat structuren en patronen zijn die overbodig zijn geworden. Wij dagen de organisatie daarbij uit en doorbreken overtuigingen die blokkeren.

Wij brengen de kennis en ervaring in van wendbaar werken in andere organisaties. Samen vertalen we dit naar de specifieke context en begeleiden we de organisatie naar een nieuwe manier van (samen)werken.

Wij noemen dit de digitale renovatie.

Ervaring Team performance

Rijkswaterstaat

Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.

Lees meer

Online.nl

Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.

Lees meer

Randstad

In de Thuiszorgmarkt zijn meerdere ontwikkelingen gaande. Gemeenten zijn de sleutelspelers voor het welzijn in de HVZ-markt. Stel een businessplan op die Thuiszorg Perfect (TP) voorbereidt op het in de markt zetten van een nieuwe eigen formule.

Lees meer

Klant & portfolio

Leiderschap

Leiderschap

Leiders als aanjagers

De wereld is sterk in beweging, gedreven door globalisering, digitalisering en recent de Corona pandemie. Al deze veranderingen vragen dat organisaties zich steeds blijven aanpassen.

Als leider in je organisatie, heb je veel invloed op hoe er op de veranderingen wordt gereageerd. Hoe kijken mensen naar de ontwikkelingen? Waar zien ze kansen, waar bedreigingen? Welke initiatieven ontplooien medewerkers om met de veranderingen om te gaan en hoe succesvol zijn die? 

Door de jaren heen herken je hierin patronen die specifiek zijn voor de organisatie. Er heerst een collectieve manier van kijken naar en reageren op de wereld. Dit gebeurt impliciet en is aangeleerd door vele jaren van successen en mislukkingen. Die patronen bepalen hoe effectief organisaties kunnen inspelen op veranderingen. Wij zien dat die patronen gevoed worden door de denkpatronen van de leiders – jouw (veelal) onbewuste overtuigingen over de wereld, over de organisatie, over mensen. In die overtuigingen zit een sleutel om ineffectieve patronen in je organisatie te doorbreken.

Ben jij je bewust van je overtuigingen, hoe die zich verhouden tot de patronen in jouw organisatie en hoe je hier verandering in kunt brengen?

Wij helpen je graag om die overtuigingen bloot te leggen en zo nieuwe wegen te vinden om met de vraagstukken waar jouw organisatie voor staat om te gaan. We houden het daarbij praktisch. Je hoeft jezelf niet opnieuw uit te vinden op een berg in Nepal.

We maken gebruik van een interventiemodel dat we al vele jaren toepassen om patronen in organisaties, in teams en van individuen te doorbreken. Met dit model verbinden we samen stapsgewijs structureel terugkerend ongewenst gedrag aan onderliggende overtuigingen. Vervolgens gaan we met dat inzicht aan de slag om nieuwe strategieën te formuleren voor verandering. Zodat jij als leider effectief een rol kunt pakken in het doorbreken van patronen waar die het succes belemmeren.

Ervaring Leiderschap

Aegon

AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

Lees meer

Energiedirect

Minder focus op de markt en meer focus op klanten. Prijsvechter wordt klantkampioen en bindt haar klanten door excellente én efficiënte klantbediening toegespitst op de individuele klant.

Lees meer

Interim: veranderaars, agilisten en marketing professionals

Echt talent is schaars. De beste mensen vind je niet op een vacaturesite, maar in je netwerk. Met gemiddeld meer dan 20 jaar ervaring hebben wij ieder met vele honderden mensen samengewerkt, als collega, opdrachtgever of opdrachtnemer. We kennen de digitale transformatie professionals dus niet van hun CV, maar uit de praktijk. We kennen hun ervaring en sterke kanten. Ook weten we of ze zich beter thuis voelen bij een corporate of een startup. Mogen wij hen voor jou verleiden?