Expertise

De impact van Fairchild

Positionering & branding

Voor een glashelder onderscheidend vermogen.

In een overvolle markt ben je nergens zonder dat je in één klap helder maakt waar jij voor staat. Aansprekend bij de klant, overduidelijk relevant en echt anders dan je concurrenten. Met de Fairchild Merkpiramide® creëren we in korte tijd een sterk vertrekpunt voor branding, productontwikkeling en customer experiences. Breed gedragen in de organisatie en praktisch toepasbaar.

Lees hieronder hoe een nieuwe kijk op hun merk en marktpositie onze opdrachtgevers een substantiele verbetering in de markt opleverde.

Ervaring Positionering & Branding

YACHT

Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

Lees meer

SNS Bank

SNS Bank wilde hypotheekadvies gaan geven tegen een vaste adviesvergoeding om zo haar strategische positie te versterken. Deze vaste vergoeding moest resulteren in een betere klantpropositie en bovendien aantrekkelijk zijn voor de eigen adviesorganisatie.

Lees meer

PNO Zorg

PNO Ziektekosten is een niche speler in de markt voor zorgverzekeringen, een zeer concurrerende markt waarin veel grote spelers met grote budgeten trachten om nieuwe verzekerden aan te trekken. PNO Ziektekosten heeft ambitieuze doelstellingen, en wil fors groeien, met name middels online marketing.

Lees meer

Productontwikkeling

Voor een uitgekiend aanbod.

Een positionering is niets waard zonder een aanbod waar de klant om vraagt. Vraag creëer je door producten en diensten te ontwikkelen die inspelen op klantbehoeften en aansluiten op je merkwaarden. Daarmee kun je concurreren in een overvolle markt. Vereenvoudig je
aanbod om het verkoopbaar te maken in een online omgeving. De consument heeft weinig tijd en switcht anders binnen no time naar de concurrent. Nieuwe klanten worden zo trouwe klanten.

Lees hieronder hoe onze opdrachtgevers omzetgroei realiseerden door slimmere  productontwikkeling.

Ervaring Productontwikkeling

Rijkswaterstaat

Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.

Lees meer

Online.nl

Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.

Lees meer

Randstad

In de Thuiszorgmarkt zijn meerdere ontwikkelingen gaande. Gemeenten zijn de sleutelspelers voor het welzijn in de HVZ-markt. Stel een businessplan op die Thuiszorg Perfect (TP) voorbereidt op het in de markt zetten van een nieuwe eigen formule.

Lees meer

Customer experience

Voor een onweerstaanbaar klantproces.

Voor een klantproces zonder drempels en met triggers. Klanten laat je niet jouw interne proces volgen.  Een klantproces ontwerp je op basis van inzichten en data rondom het gedrag van de klant. Met je merkwaarden als compromisloze toetssteen en actionable management rapportages voor monitoring en verbetering. Zo groeit niet alleen je omzet, maar ook je merkwaarde. Soms verrassend snel.

 

Lees hieronder hoe Fairchild een betere customer experience groei realiseerde voor haar opdrachtgevers.

Ervaring Customer experience

Aegon

AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

Lees meer

Energiedirect

Minder focus op de markt en meer focus op klanten. Prijsvechter wordt klantkampioen en bindt haar klanten door excellente én efficiënte klantbediening toegespitst op de individuele klant.

Lees meer

Interim: marketing en sales professionals

Echt talent is schaars. De beste mensen vind je niet op een vacaturesite, maar in je netwerk. Met gemiddeld meer dan 20 jaar ervaring hebben wij ieder met vele honderden mensen samengewerkt, als collega, opdrachtgever of opdrachtnemer. We kennen deze marketing en salesprofessionals dus niet van hun CV, maar uit de praktijk. We kennen hun ervaring en sterke kanten. Ook weten we of ze zich beter thuis voelen bij een corporate of een startup. Mogen wij hen voor jou verleiden?