Hypotheekaanbieder

Scherpe positionering verdubbelt groei

 

Onbenut potentieel

Doorbouwen op de sterkten van deze hypotheekaanbieder realiseerde een verdubbeling van de omzet, winstgevendheid en een onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze.

 

Uitdaging

Nieuwe positionering op basis van concurrentie, distributiekracht en eigen identiteit. Hoe kunnen we BLG winstgevend laten groeien op basis van een helder marketingplan?

 

Onze aanpak

  1. Ambitieus marketingplan doorvertaald naar concrete campagne en langetermijnbeleid
  2. Klantgerichte propositie gericht op ‘Aangenaam Wonen’
  3. Productintroductie aansluitend bij propositie en kernwaarden: benadrukken veiligheid
  4. Geïntegreerde multichannelcampagne: online, radio, actiewebsite, DM-teasernaar intermediairs, vooraankondiging op beurs, ondersteuning accountmanagers, incentives voor klanten
  5. Complete businesscase met impact op organisatie en realistische (capaciteiten)planning

 

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Verdubbeling omzetgroei
  • Onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze (‘Nieuwe conservatieven’)
 

Meer weten over deze case?

Meer weten over deze case?

NRC

Het merk NRC is ijzersterk, en door digitalisering ontstaan er constant nieuwe kansen in de mediawereld. Om te blijven groeien werkte de marketingafdeling aan veel projecten tegelijk. Maar op een gegeven moment stagneerde de groei.

Lees meer

ANVA

Al een aantal jaar probeerde ANVA het softwareportfolio te vernieuwen. Om innovatiever te worden was er al een aantal organisatorische veranderingen geïnitieerd, die helaas niet opleverden waarop werd gehoopt. Toen besloot ANVA om het echt anders te gaan doen met onze hulp.

Lees meer

De Vereende

Door uiteenlopende posities in verschillende markten waarin VAN (nu de Vereende) actief is en de aandeelhoudersstructuur is de managementagenda complex. Hierdoor staan de resultaten onder druk en is er onrust in de organisatie.

Lees meer