BLG  Wonen

Scherpe positionering verdubbelt groei

 

Onbenut potentieel

Doorbouwen op de sterkten van BLG realiseerden een verdubbeling van de omzet, winstgevendheid en een onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze.

 

Uitdaging

Nieuwe positionering op basis van concurrentie, distributiekracht en eigen identiteit. Hoe kunnen we BLG winstgevend laten groeien op basis van een helder marketingplan?

 

Onze aanpak

  1. Ambitieus marketingplan doorvertaald naar concrete campagne en langetermijnbeleid
  2. Klantgerichte propositie gericht op ‘Aangenaam Wonen’
  3. Productintroductie aansluitend bij propositie en kernwaarden: benadrukken veiligheid
  4. Geïntegreerde multichannelcampagne: online, radio, actiewebsite, DM-teasernaar intermediairs, vooraankondiging op beurs, ondersteuning accountmanagers, incentives voor klanten
  5. Complete businesscase met impact op organisatie en realistische (capaciteits)planning

 

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Verdubbeling omzetgroei
  • Onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze (‘Nieuwe conservatieven’)

    Meer weten over deze case?

    Meer weten over deze case?

    YACHT

    Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

    Lees meer

    Rijkswaterstaat

    Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.

    Lees meer

    Aegon

    AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

    Lees meer