
BLG Wonen
Scherpe positionering verdubbelt groei
Onbenut potentieel
Doorbouwen op de sterkten van BLG realiseerden een verdubbeling van de omzet, winstgevendheid en een onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze.
Uitdaging
Nieuwe positionering op basis van concurrentie, distributiekracht en eigen identiteit. Hoe kunnen we BLG winstgevend laten groeien op basis van een helder marketingplan?
Onze aanpak
- Ambitieus marketingplan doorvertaald naar concrete campagne en langetermijnbeleid
- Klantgerichte propositie gericht op ‘Aangenaam Wonen’
- Productintroductie aansluitend bij propositie en kernwaarden: benadrukken veiligheid
- Geïntegreerde multichannelcampagne: online, radio, actiewebsite, DM-teasernaar intermediairs, vooraankondiging op beurs, ondersteuning accountmanagers, incentives voor klanten
- Complete businesscase met impact op organisatie en realistische (capaciteits)planning
Turn-key resultaten in markt en organisatie
- Verdubbeling omzetgroei
- Onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze (‘Nieuwe conservatieven’)
Meer weten over deze case?
Meer weten over deze case?
Online.nl
Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.
Lees meerDe Zorggroep
Alle medewerkers met klantcontact zijn in twee jaar opgeleid tot commercieel medewerker op MBO-niveau, op maat voor de Zorggroep.
Lees meer