BLG  Wonen

Scherpe positionering verdubbelt groei

 

Onbenut potentieel

Doorbouwen op de sterkten van BLG realiseerden een verdubbeling van de omzet, winstgevendheid en een onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze.

 

Uitdaging

Nieuwe positionering op basis van concurrentie, distributiekracht en eigen identiteit. Hoe kunnen we BLG winstgevend laten groeien op basis van een helder marketingplan?

 

Onze aanpak

  1. Ambitieus marketingplan doorvertaald naar concrete campagne en langetermijnbeleid
  2. Klantgerichte propositie gericht op ‘Aangenaam Wonen’
  3. Productintroductie aansluitend bij propositie en kernwaarden: benadrukken veiligheid
  4. Geïntegreerde multichannelcampagne: online, radio, actiewebsite, DM-teasernaar intermediairs, vooraankondiging op beurs, ondersteuning accountmanagers, incentives voor klanten
  5. Complete businesscase met impact op organisatie en realistische (capaciteits)planning

 

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Verdubbeling omzetgroei
  • Onderscheidende marktpositie en doelgroepkeuze (‘Nieuwe conservatieven’)

    Meer weten over deze case?

    Meer weten over deze case?

    NRC

    NRC: Focus op groei brengt uitgever in beweging  Verdubbeling in stagnerende marktOndanks een neergaande markt zet NRC een uitdagend doel neer: verdubbeling van het aantal abonnees.Veel plannen, beperkte voortgangHet merk NRC is ijzersterk, en door digitalisering...

    Lees meer

    Online.nl

    Het verdienmodel van Online staat onder druk, door een zeer hoge churn en door het ontbreken van actieve sturing op de ontwikkeling van klanten gedurende de Customer Lifecycle. Online wil in 2010 harder groeien. Hiervoor heeft zij behoefte aan klantgerichte en winstgevende proposities die invulling geven aan de ‘moments of truth’ (MOT) gedurende de gehele Customer Lifecycle.

    Lees meer