Winnende positionering van marktleider in reisbranche

 

Invulling merk en juiste mix van verkoopkanalen

De sterke concurrentie in de (online) reismarkt en de transparantie van het internet vragen om een scherp onderscheidende positionering. Een winnende positionering trekt klanten aan door relevant te zijn op juist díe factoren waarop klanten hun keuze baseren.

 

Uitdaging

Hoe kan Kuoni haar omzet verviervoudigen in een concurrentiesituatie met grote aanbieders specialisten, en uiteenlopende landenspecialisten.

 

Onze aanpak

  1. Analyse: ambities betaald, markt- & klantonderzoek, business- & marketingplan
  2. Positionering en vertaling hiervan naar identiteit en imago door de invulling van de bijbehorende Kuoni klant- en merkwaarden
  3. Toetsing consumententest in panel
  4. Winnende positionering: onderscheidend, relevant en gevalideerd

 

Turn-key resultaten in markt en organisatie

  • Aantrekkelijke en scherp onderscheidende positionering en merkinvulling van Kuoni.
  • Geen waste van het marktbewerkingbudget – gerichte investeringen in passende doelgroepen/ klantsegmenten.
  • Verkorte time to market – snellere groei door resources en tijd te focussen op de beoogde marktpositie.
  • Een relevanter aanbod voor de klant – meer omzet en winst door recht tussen de ogen te communiceren.
  • Duidelijkheid door consistentie in communicatie en gedrag van de organisatie.

Meer weten over deze case?

Meer weten over deze case?

YACHT

Yacht heeft ambitieuze doelstellingen gesteld om te groeien binnen de komende vijf jaar. Hoe kan Yacht, vanuit de klant, proposities ontwerpen die Yacht in staat stelt invulling te geven aan de positionering en op een winstgevende manier extra business te genereren?

Lees meer

Rijkswaterstaat

Om de markt vooruit te blijven, heeft de Corporate Dienst van Rijkswaterstaat Fairchild gevraagd te ondersteunen bij de ontwikkeling van een klantgerichte organisatie. Het doel is om een gewilde partij te worden met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een doelmatige allocatie van resources en het realiseren van een ongekende klantbeleving.

Lees meer

Aegon

AEGON wil zich verder onderscheiden met een pensioenportal richting de werkgever (én werknemer). Hoe kan Aegon zich differentiëren? En welke proposities sluiten aan bij werkgevers en werknemers?

Lees meer