Keukentafel

Wat wij zoal bespreken aan de Fairchild keukentafel. Met elkaar en met onze relaties.

De persoonlijke gids in zorg

Het zijn roerige tijden voor de zorgsector. De uitgaven rijzen de pan uit terwijl de maatschappelijke bereidheid om dit collectief te financieren steeds verder afneemt. Daarnaast zijn we mondiger dan ooit én stellen we steeds hogere eisen zodat de zorg beter aansluit bij onze individuele behoeften. Voor alle organisaties in deze branche alle reden om hun business eens goed nader te onderzoeken.

Lees meer

Wehkamp.nl vs. Bol.com: Let the games begin!

Sinds Ahold Bol.com heeft overgenomen, zie je als consument nog vrij weinig van een samenwerking. Overeenkomsten (thuisbezorgen met albert.nl?) en aanvullingen op assortiment (naast een dvd meteen Ben & Jerry’s en cola bestellen?) zijn mooie input voor het gissen naar de marketingstrategie achter deze overname.

Lees meer

Geen trend: de klant centraal

“Steeds meer marketeers zien in dat je (alleen) kan winnen in de markt door de klant centraal te stellen”, aldus het Marketingtrendonderzoek 2012 van Berenschot. Uit de belangrijkste trends die marketeers zien, staat de ‘klant centraal’ achter de nummer 1: social media. Drie dingen stuiten mij hier tegen de borst…

Lees meer

Met referte aan ons prettige gesprek..

Mijn wasmachine is stuk en ik heb een nieuwe nodig. Met dank aan een vergelijkingssite heb ik het merk en type snel bepaald. Waar ga ik ‘m kopen? Het product is overal hetzelfde, het merk is immers bekend en garantie krijg ik van de importeur. Blijven over goedkoop en snelle, betrouwbare levering.

Lees meer

Van customer insight naar customer inside

De zorgverzekeringsmarkt zit al jaren in de commoditytrap: identieke producten, nietszeggende merken, moordende prijsconcurrentie en kopieergedrag van aanbieders. Merken die met een scherp prijsaanbod marktaandeel hebben gekocht via het internet-only kanaal waren vorig jaar de winnaars in de strijd om de switchende klant. Groei door echte innovatie hebben we al een tijd niet gezien. PNOzorg brengt hierin verandering.

Lees meer

Belofte maakt schuld… toch?

Iedereen kent ze, mooie campagnes met heldere en aansprekende beloftes, die jou als consument moet overtuigen om toch die hypotheek af te sluiten om jouw droomhuis, of -auto te kopen. In commercials vaak aangedikt met gelukkige families die geheel onverwachts ook nog die nieuwe keuken konden aanschaffen…

Lees meer

Vanuit de kern innoveren

80 procent van onze strategie is beslissen wat we níet gaan doen. Aldus Christian van Thillo, CEO van de Persgroep. We willen op de hoogte blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen om hierop in te spelen en de beste kansen te pakken. Innovatie op basis van veranderingen. Maar waarom niet gewoon innoveren vanuit de stabiele kern van je dienstverlening?

Lees meer

In gesprek met Michel Schaeffer van klantkampioen bol.com

Om ons heen zien we steeds meer bedrijven die van een product-/salesgeoriënteerd bedrijf in een service-/klantgericht bedrijf veranderen. Wij vroegen ons af: waarom slaagt het ene bedrijf daar wel in en het andere niet? Om hier achter te komen, spraken wij met de mensen achter deze succesvolle, klantgerichte bedrijven. De komende maanden publiceren we verschillende artikelen, waarin we onze belangrijkste inzichten delen. In deze eerste editie is het woord aan Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com. Lees mee hoe bol.com succesvol is door consequent vanuit de klant te handelen!

Lees meer

Van verkoop provisie naar fee dienstverlening

We hebben weliswaar een hoop extra regels gekregen, maar de oorzaken van de crisis zijn nog niet aangepakt. Die oorzaken liggen vaak in het verdienmodel en dat is in veel gevallen nog niet veranderd. Toch is er al een aantal initiatieven en ontwikkelingen in de markt gaande die langzaam een nieuw tijdperk inluiden. We zetten er een paar op een rij.

Lees meer

Hoe eerlijk zijn we als merk tegen onze klant?

“Heb je het nieuws gisteren gezien?”, vroeg ik. “Ik kijk niet meer naar het nieuws”, zei m’n collega Indra, “al een hele tijd niet meer, het is zo negatief allemaal”. En Indra is niet de enige. Ik hoorde laatst dat dit steeds vaker voorkomt. Een ‘sign of the times’.
Want de tijden veranderen.

Lees meer