Klantwaarde
Kennissessie Digitale Transformatie
Waarom ’The Human Touch’ bij NRC het verschil maakte bij digitale transformatie
Matthijs van de Peppel, directeur BtC kampte bij NRC met stagnatie en afnemende lezerstrouw. Marketing, sales en klantenservice leken op een dood spoor te zitten. In de snel digitaliserende krantenwereld wilde NRC mee in de vaart der volkeren, maar de digitale transformatie leidt niet tot het gehoopte resultaat. Er werd vol ingezet op data en nieuwe technologie. Dat bleek niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in de verbinding tussen mensen: binnen de teams van de commerciële afdeling; tussen de CEO en de medewerker van de klantenservice en niet in de laatste plaats tussen de lezers zelf en de mensen van NRC.
Managers kijken graag af!
Zodra bedrijven veranderen, moeten ook managers leren omgaan met een nieuwe organisatie. Transformatie managers bieden hen daarom meestal een training aan. “Maar een training werkt niet bij top management.” aldus Ronald Maas, global director Agile transformation bij Heineken.
“Managers hebben overwegend de leervoorkeurstijl ‘Afkijken’: bij andere bedrijven zien hoe het werkt. Hen een training geven werkt dan averechts.“
Het gaat om leiderschap en …
De Vereende
Door uiteenlopende posities in verschillende markten waarin VAN (nu de Vereende) actief is en de aandeelhoudersstructuur is de managementagenda complex. Hierdoor staan de resultaten onder druk en is er onrust in de organisatie.
At your service!
In de afgelopen decennia is het aantal klantonderzoeken gestegen, de verschillende (service)kanalen worden continu gemonitord. Deze ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat bedrijven steeds meer informatie (data) hebben verzameld over klanten, merk- en serviceperformance…
De persoonlijke gids in zorg
Het zijn roerige tijden voor de zorgsector. De uitgaven rijzen de pan uit terwijl de maatschappelijke bereidheid om dit collectief te financieren steeds verder afneemt. Daarnaast zijn we mondiger dan ooit én stellen we steeds hogere eisen zodat de zorg beter aansluit bij onze individuele behoeften. Voor alle organisaties in deze branche alle reden om hun business eens goed nader te onderzoeken.
Wehkamp.nl vs. Bol.com: Let the games begin!
Sinds Ahold Bol.com heeft overgenomen, zie je als consument nog vrij weinig van een samenwerking. Overeenkomsten (thuisbezorgen met albert.nl?) en aanvullingen op assortiment (naast een dvd meteen Ben & Jerry’s en cola bestellen?) zijn mooie input voor het gissen naar de marketingstrategie achter deze overname.
Met referte aan ons prettige gesprek..
Mijn wasmachine is stuk en ik heb een nieuwe nodig. Met dank aan een vergelijkingssite heb ik het merk en type snel bepaald. Waar ga ik ‘m kopen? Het product is overal hetzelfde, het merk is immers bekend en garantie krijg ik van de importeur. Blijven over goedkoop en snelle, betrouwbare levering.
Van customer insight naar customer inside
De zorgverzekeringsmarkt zit al jaren in de commoditytrap: identieke producten, nietszeggende merken, moordende prijsconcurrentie en kopieergedrag van aanbieders. Merken die met een scherp prijsaanbod marktaandeel hebben gekocht via het internet-only kanaal waren vorig jaar de winnaars in de strijd om de switchende klant. Groei door echte innovatie hebben we al een tijd niet gezien. PNOzorg brengt hierin verandering.
Belofte maakt schuld… toch?
Iedereen kent ze, mooie campagnes met heldere en aansprekende beloftes, die jou als consument moet overtuigen om toch die hypotheek af te sluiten om jouw droomhuis, of -auto te kopen. In commercials vaak aangedikt met gelukkige families die geheel onverwachts ook nog die nieuwe keuken konden aanschaffen…
Vanuit de kern innoveren
80 procent van onze strategie is beslissen wat we níet gaan doen. Aldus Christian van Thillo, CEO van de Persgroep. We willen op de hoogte blijven van de laatste trends en technologische ontwikkelingen om hierop in te spelen en de beste kansen te pakken. Innovatie op basis van veranderingen. Maar waarom niet gewoon innoveren vanuit de stabiele kern van je dienstverlening?